Co jeść zimą, gdy jedyne czego pragniesz to czekolada :P

Zauważyłaś, że zimą masz szczególnie wzmożoną chęć na słodkie i tłuste??
❄️⛄️❄️⛄️
Według Tradycyjnej Medycyny Chińskiej (TCM) jest to spowodowane osłabieniem systemu Śledziony (trzustki). Śledziona, to jeden z najważniejszych narządów wg TCM, gdyż jest m.in. odpowiedzialna za transformację pożywienia w Qi (czi). Energia Qi jest nam potrzebna do życia, do funkcjonowania naszego organizmu.
❄️❄️❄️
Kiedy na zewnątrz robi się zimno i szaro, odporność naszego organizmu spada. Dodatkowo, jeśli w miesiącach letnich jedliśmy i piliśmy dużo zimnego, to nie dziwi zimowe osłabienie Śledziony.
❄️😢😷🤒🤕
Wtedy nasz organizm krzyczy DAJ MI SŁODKIE! i tłuste 😛
To odzywa się Twoja Śledziona, bo ona to słodkie potrzebuje do regeneracji i wzmocnienia. Smak słodki należy do Przemiany Ziemia. Produkty należące do tej Przemiany to głównie warzywa, owoce, zboża i tłuszcze.

🙈 Kiedy ta nasza Śledziona tak woła o słodkie, to najgorsze co możemy zrobić, to sięgnąć po sklepowe słodycze, pełne rafinowanego cukru i tłuszczy trans. Tak skoncentrowany smak słodki pod postacią cukru lub syropu glukozowo -fruktozowego, działa osłabiająco na QI śledziony, dodatkowo osłabia yang serca. 
Serce to matka Śledziony, co oznacza, że Serce “odżywia” Śledzionę. Tym samym czujemy większe osłabienie więc organizm krzyczy więcej cukru i koło się zamyka.
👍👍 Okazuje się, że my źle interpretujemy potrzebę naszego organizmu.
Organizm potrzebuje słodkich (neutralnych produktów z Przemiany Ziemia), ogrzewających produktów, które wzmocnią Śledzionę oraz yang serca, czyli:
✅- prażona kasza jaglana
✅- kasza gryczana niepalona
✅- wołowina, baranina, najlepiej długo duszona (np. gulasz)
✅- warzywa typu marchewka, dynia, kabaczki, buraki, por, pietruszka
✅- dobrej jakości masło i jajka

⛔️
Należny unikać słodko-zimnych produktów, które chłodzą Śledzionę. Wspomniany cukier, słodycze, lemoniady, lody, owoce południowe, produkty mleczne.

⛔️
Nie polecam produktów kwaśno-zimnych i słono-zimnych: jogurty, pomidory, surowe warzywa, białe wino, herbaty owocowe, zimna woda mineralna.

👍
Używaj tzw. „jangizujących” sposobów przygotowania potraw, jak pieczenie, smażenie, długie duszenie.

👍 Zamiast zjeść surowe jabłko, uduś je najpierw z cynamonem.

👍 Używaj często ciepłych przypraw: tymianek, oregano, rozmaryn, kozieradka, kardamon, anyż, kurkuma.

🔥🔥Cynamon, chili, suszony imbir, pieprz to przyprawy gorące. Używaj ich ostrożnie, w chwilach oziębienia organizmu lub aby zrównoważyć oziębiające działanie innego składnika pokarmowego.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *